Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową

Pracując jako grafik komputery doskonale wiem, iż współczesny świat pełen jest przekazów reklamowych, które bombardują człowieka z niemal każdej strony. Reklamy, plakaty, ulotki, billboardy, foldery czy broszury – to tylko niektóre z podstawowych form projektowania graficznego, które są wykorzystywane przez niemal wszystkie firmy funkcjonujące na arenie biznesowej. Wszystkie przedsiębiorstwa wierzą, iż dobrze przygotowany projekt graficzny pozwoli osiągnąć sukces reklamowy i tym samym zwiększyć przychody oraz zyski firmy. Jedną z najbardziej popularnych form reklamy, jaką oferuje projektowanie graficzne jest ulotka reklamowa, która moim zdaniem jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnego odbiorcy. Jednak aby była ona skuteczna, to musi charakteryzować się kilkoma podstawowymi zasadami.

 

Projektowanie graficzne ulotki reklamowej zawsze opieram na kilku obowiązujących standardach, które sprawiają, iż jest ona niezwykle skuteczną formą przekazu reklamowego. Oto kilka zasad, do których zawsze się stosuję.

Prostota projektu

Skuteczna ulotka reklamowa powinna charakteryzować się przede wszystkim prostotą. Z własnego doświadczenia wiem, iż zbyt skomplikowany i przeładowany projekt graficzny może wywołać zupełnie odwrotny skutek – zamiast zainteresować, to najprawdopodobniej zniechęci do zapoznania się z treścią ulotki. Dlatego tworząc dany projekt należy pamiętać o tym, aby nie wydłużać niepotrzebnie tekstu i ograniczyć poszczególne elementy do niezbędnego minimum.

Przykucie uwagi

Skuteczna ulotka reklamowa powinna przede wszystkim przykuć uwagę potencjalnego klienta. Dlatego projektowanie graficzne ulotki powinno obejmować pogrubiony nagłówek, intrygujące hasło reklamowe, skorelowanie grafiki z treścią oraz umieszczenie ciekawych zdjęć bądź grafik.

Wzbudzenie zainteresowania

Kolejnym zadaniem ulotki reklamowej – po przykuciu uwagi – jest zainteresowanie odbiorcy umieszczoną na niej treścią. Nie jest to zadanie łatwe, gdyż projektant dysponuje niewielką przestrzenią i zaledwie kilkoma zdaniami tekstu. Dlatego tak istotne jest umieszczenie na ulotce treści, które będą nieść ze sobą obietnicę korzyści (na przykład rabat, zniżkę, promocję lub ofertę specjalną).

Zachęcenie do działania

Podstawowym celem ulotki reklamowej jest wywołanie określonego działania. Jednak potencjalny klient musi posiadać pewne dane umożliwiające skorzystanie z oferty. Dlatego na ulotce obowiązkowo muszą się znaleźć dane kontaktowe. Dobrym posunięciem jest też umieszczenie na ulotce logo firmy, które zostanie zapamiętane i w przyszłości będzie rozpoznawane.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s